Thursday 19 April 2012

L.e.m.b.a.g.a KPJ Kuantan..

Salam dan selamat petang....


kali ni post pelik ckit la.... ok..mungkin pelik banyak.... huhu... kali ni aku nak cerita tentang hantu....iyeee....hantu.... ni cerita betul tau..aku sendiri yang alaminya..bermula jumaat lepas hingga ari selasa lepas....

kesnye begini....ari Jumaat lepas mak sedara aku pergi ke KPJ Kuantan untuk membawa ayah sedara aku jumpa doktor... di sebabkan lama sangat menunggu, mereka kebosanan.... dan entah cam mana timbullah idea nak men make up - make up...ok..mak sedara aku ni mak andam... dia pun make up la anak perempaun dia yang plg last..umur 4 tahun...Alia namanye... lepas siap make up dan berdandan, dorang pun start la posing2 ambik gambar..macam2 gaya la ni.... si cilik 2, dengan galaknye posing2...maklum la da cantik kn... masa ambik gambar 2, mak sedara aku ni xde la nk tgk semula gambar2 yang da ambik 2...and then, kes yang kat hospital hbs kat ctu je..lepas siap2 semua, dorang pun balik la...

mak sedara aku sampai rumah lebih kurang kol 9 malam..masa masuk rumah 2, dia da rase semacam je...tiba2 lak rase takut nak masuk umah sendiri.... tp dia buat xtau je... dia pun masuk la umah dan mandi n siap2kan anak2 dia.... suami dia ke rumah sepupu aku sbb esoknye (sabtu) sepupu aku kawin...so, dia g merewang la... tinggal la mak sedara aku ni ngan anak2 dia je... dia pun lepak2 la ngn anak2 dia kat depan tv...sampai la tertido dengan anak2 dia... dalam lebih kurang kol 11 lebih, dia tiba2 terkejut terjaga... n dia ternampak sesuatu lembaga putih duduk di atas kepala anak dia yang tengah tidor... dia pun terkejut terus melompat bangun n bukak lampu... dengan rase x sedap hati 2, dia pun ambik la surah Yasin, letak kat atas kepala anak dia.. pastu x lama lepas 2, dia ternampak benda 2 ada kat dapur plak...dia pun, malas nak berfikir banyak (disebabkan takut jd pape) dia buat xtau je..sampai ke pagi dia x tido....

esoknye 2, Alia demam panas...tidor pun selalu terkejut dan menangis tanpa sebab....demam panas sampai kena masuk wad...suhu badan sampai 41...memang panas sangat.... sehari duduk kat hospital...masa kat hospital 2, kami semua datang melawat la..masa melawat 2 kami bercerita-cerita, termasuk la bab yg g KPJ 2... pastu mak sedara aku pun tunjuk la gambar2 yang dia ambik....saje la kan nk tengok...tetiba sampai kat 1 gambar 2...nmpk pelik sgt...mcm ada yang x kena kat gambar 2... pastu mak sedara aku pun send la gambar 2 kat HP aku...aku pun pindah kan gambar 2 kat laptop....dalam laptop baru nampak jelas apa yang x kena gambar 2.... kami ternampak kelibat lembaga putih berdiri di belakang anak sedara aku 2.. lembaga 2 separuh je...dan x bape jelas... nampak seolah2 macam seorang "nurse" yang sedang berjalan..tp xkan nurse 2 ada badan separuh je kan....pinggang ke atas je ada... kaki xde... so, kami pun...syak la..benda ni yang mengganggu selama ni.....

ni la gambar 2..cuba lihat di belakang budak 2....
lokasi:: ruang menunggu KPJ Kuantan.

so, mak sedara aku pun, cari la orang nak berubat.... so, berubat la dengan sepupu mak aku...aku selalu la tengok sepupu mak aku 2 berubat orang...jadi, masa berubat 2 aku ada sekali....masa nak berubat kat Alia ni tetiba Alia menangis teresak-esak..macam sedih sangat... padahal xde pape yang menyakitkan dia..... orang 2 cakap, benda 2 sedih nak tinggalkan Alia sbb dia suka berkawan dengan Alia....dia berkenan la kiranya.... tengah2 berubat 2 jgak, kami dengar bunyi hentakan @ benda kena ketuk dengan sangat kuat sampai abg Alia yang tengah tido 2 pun boleh terjaga..bunyi 2 dengar kat atas bumbung... berkali-kali dengar bunyi 2..sampai aku menegur dan g cari bunyi apa dan datang dr mana... sbb geram sgt xtau apa yang bunyi....sampai la selesai, baru la Alia reda ckit pastu bunyi 2 pun da xde....lepas berubat 2 pun, Alia tertido...sampai hari ni, demam dia da sembuh da...  mengikut org yang berubat 2, dia kata 2 adalah roh perempuan cina, yang mati sakit masa hari perkahwinan dia kat hospital 2... sebenarnye lembaga ni memakai gaun pengantin lengkap...

so..2 la ceritanya.... aku seronok bila g tengok org berubat..mcm2 benda leh tengok...huhuhu....

p/s:: apa yang aku cerita ni adalah apa yang aku lihat n alami sendiri....sebarang pemikiran negatif, aku tidak bertanggungjawab.... semua terpulang pada pandangan masing2...ALLAH jua Yang Maha Mengetahui...=)
  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...