Tuesday 22 November 2011

CUCI MATA DAN DUIT~~~

21.11.2011

ari ni pagi2 lagi da siap2... nak g KL katanya... aku bersama adik aku dan mak sedara aku... kol 10 pagi, kami menaiki bas dar Jengka ke KL.. dan seterusnya kami mengambil LRT ke Masjid Jamek... kami sampai dalam kol 1... setelah sampai kami berjalan-jalan, mencuci mata melihat2 barangan yang ada kat situ.... tujuan asal kami ke sini sebenarnya nak cari baju pengantin.... mak sedara aku ni seorang mak andam, jadi dia nak menambah koleksi baju di butiknya... sambil2 tu, aku pun dengan gedikya, nak usya baju untuk aku sekali...=p

kami terus menuju ke destinasi asal kami iaitu kedai menjual baju2 dan aksesori pengantin... ala....x ingat lak nama kedai 2...sampai ke kedai 2, aku terus rambang mata dan teruja melihat pelbagai jenis, fesyen, warna, design baju2 dan eksesori pengantin.... sebenarnya, ni kali kedua aku ke sini... hihi... tapi perasaan teruja 2 memang tetap ada....disebabkan aku gila bergambar, banyak gambar yang aku da ambik...(nanti aku tunjuk la sekeping dua ea..)..auntie kat kedai 2, memang da faham sangat da aku ni....siap tunjuk lagi baju2 baru sampai.... huhuuu...teruja sangat2... hampir 2 jam juga kami kat kedai 2...akhirnya, mak sedara aku membeli 5 pasang baju pengatin... xtau la bape duit dia da habis...huhuhu... setelah siap membeli baju kat kedai 2, kami ke kedai lain plak...juga kedai2 baju pengantin...semakin teruja aku di buatnya... rase x sabar2 nak kawin....(eeuuwww...gatalnya...) hihihi..... da habis pusing semua kedai pengantin kat ctu..... baru la kami rase keletihan dan kelaparan.. kami pun ambik keputusan untuk pusing2 dan "melawat" kedai2 yang ada di jalan TAR dulu sebelum ke SOGO... tengah2 pusing gerai2 yang ada kat ctu, aku pun termurah ati, "menderma" kan sejumlah duit aku untuk membeli 2 pasang baju... hahahhaah...hambik kau, x cukup 1, nak 2...huhuhu....da habis menjelajah gerai kat situ, kami pun terus ke SOGO.... 

masuk je pintu depan SOGO, aku atau lebih tepat lagi, kami..... telah teruja sekali lagi.. bila ada sale kat ctu...fuuullaaaammmaaakkk!! tergugat iman weeehhhh... kami da mula rase ingin "menderma" duit di SOGO.... tapi.....sebelum 2, kami nak cari food court dulu la...kelaparan yang amat sangat da ni kot...kami pun terus la ke tingkat atas sekali untuk makan.... kat food court ni sekali lagi aku terkedu bila makanan kat cni murah kot..... bagi aku sangat murah la.... makanan aku (nasi putih, lauk tomyam campur, kerabu, telur puyuh berlada, air jus tembikai) +++ adik aku ( nasi putih, tempe berlada, telur masak sambal, air bandung cincau) total semua baru RM12.50.... hulamak!!!, murah kot....makanan kat situ pun sedap2 semua.... x rugi la makan time perut lapar camni...

da siap makan and rehat semua, kami pun meneruskan misi kami untuk menjelajah SOGO plak... kami "melawat" tempat pakaian, beg tangan, kasut, barang2 rumah....fuuuhhh!! rambang mata... sempat la aku "sambar" 2 pasang baju lagi...untuk hincik abang...hihihi..... eehhhh!!! jap2...ha'ah kan...aku ada hincik abang rupanya..hihii...sepanjang berjalan, terlupa kat dia....hp letak dalam beg je....hihihhi...teruk kan....nasib bek dia kerja, kalau x, masak la aku..hihihi....sorry ye encem, terlupa ke kamu sekejap.....kikikiki...ok2, berbalik pada cerita tadi..... paling aku gila time g kat tempat beg tangan la....rase gatal je tangan nak menderma sekali lagi kat SOGO....tapi....teetttt.....nasib bek, mak aku call time aku tengah pk2 2......... dia tau je aku tengah shopping sakan, cepat2 dia bagi warning maut punya.... nak beli boleh, tapi kena beli untuk dia sekali....alamak!!! x jadi la camni...bajet x cukup la nak beli untuk mak sekali...kihkihkih....len kali la......rase x sabar2 nak tunggu gaji masuk bulan depan, leh la shopping sekali lagi...siap plan lagi 2...xle blah.....huhuhu....

da penat2 cuci duit, kami pun jalan2...santai2...dalam SOGO 2...kami pun pergi la ke perfume department.... di sebabkan dan penat tapi xnak balik lagi...kami pun singgah di semua kios yang ada kat ctu... apa lagi, test bau minyak wangi la...time ni la peluang terbaik...nak yang wangi2 je, yang bau fruity2, sweet2 je...huhu...entah bape puluh sample yang kami dapat... memang bez la...menghabiskan masa kat tempat camni....macam duduk dalam syurga minyak wangi je....paling aku suka bila sampai kat kios, Brtney Spears punya....habis semua minyak wangi dia aku try.... perfume Brtney Spears memang kegemaran aku....terutama FANTASY... dekat setengah jam jugak la duduk kat kios 2....nasib bek, org kat ctu baik.... tengah syok2 kat ctu...tetiba hp berbunyi da...tapi disebabkan terlalu syok sangat, aku x rase nak angkat pun call 2... bia je la dulu...hiihi..... 

setelah berpuluh-puluh kali berbunyi, sampai da x larat nak dengar da...akhirnya aku pun blah la dari department 2...dan baru la aku jawab call 2.... haaaaa....hape lagi, kedengaran la suara yang sangat merdu (katanya) tanya itu dan ini...dan menyuruh aku balik...sebab takut xde tiket...nak tau sape yang call??? hincik abg aku la...ehhh....jap2...da kol 5 lebih ke??? errrrkkk!! patut la pun dia call....da balik kerja rupanya... x sedar da petang.... hihihi....dan nasib bek la dia suruh balik, kalau x, nak bertapa lagi kat ctu rasenye..huhuhu...bila kami keluar je dari SOGO 2, alamak!! hari da gelap, nak hujan,....apa lagi, cepat2 la kami ambik tren terus ke Titiwangsa....turun je train, kami ternampak lak orang memancing kat tepi 2...oppss!! berhenti jap la, tengok orang memancing....xde kerja betul kan kitaorang ni...kehehkeh....dah tengok dalam setengah jam, kami pun terus ke stesen bas dan terus ambik bas balik.....nasib bek ada tiket lagi....huhuhu...

bila da dalam bas, baru la rase letih yang teramat sangat....rase nak cepat je sampai umah.... dan kami harap sangat la sempat nak tengok bola...MALAYSIA vs INDONESIA..... baru nak terfikir bola kan....alhamdulillah, kol 830 malam, kami sampai...dan semuanya selamat.....perjalanan kami kali ni memang bez.... memang berbaloi la penat...habis-habisan cuci mata dan cuci duit.... habis duit gaji bulan ni...huhuh.... apa2 pun, next time nak g lagi...x serik....hihihi....=P =) =D

                                                                                           
 






           






makanan tengah hari kami...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...