Saturday 26 November 2011

Kesukaran itu Kemanisan

ari ni, plan aku adalah bersama Cik Nani (seorang kawan dr sekolah)... da seminggu kami plan benda ni.... nak g Kuantan, weeding smone special bg smbody ni.... **secret la sgt** hihi.... so, bila da plan2, ari ni kami nak g kol 9 pg, sewa kereta..... kawtim2 kami dapat la sewa Gen2 auto.....

so, pepagi lagi, aku da bangun, siap2...memandangkan aku yang kena drive, jadi aku kena prepare.... aku mana la pernah drive kereta laen selain kereta matrik mak aku, myvi dan viva.... siap punya siap, tup tup da kol 9..... dengan yakin dan excitednya aku pun mesej Cik Nani, cakap da siap......tiba2............ terdengarlah lagu "lihat matamu-natasya hudson" berkumandang kt Hp aku.....oooh....rupa2 nya Cik Nani yang call..... huhh!! berita buruk telah diterima...kereta Gen2 x dapat lak nak sewa disebabkan masalah2 teknikal......alamakkk!! tetiba lak jadi gini..... da la da siap segala bagai...xkan x jadi lak..... nak xnak terpaksa la cari kereta lain..... pusing punya pusing, tanya punya tanya...last2 jumpa la sorang pakcik ni, ada buat kereta sewa... so, kami pun deal la...nak ambik kancil je.......TAPI.......sekali manual da..... fuhh!! nak xnak kena la ambik gak.....

so, selepas semuanya selesai, aku pun, bawak la kereta 2 nak bawak ke rumah....ketar lutut weh.... maklum la, ni la 1st time kot bawak manual..... yang masa ambik lesen 2, xyah kira la kan.... kereta2 yang aku bawak selama ni semuanya AUTO.... tetiba kena bawak manual.....memang nak tercabut lutut la....dari rumah aku, sampai keluar tol Maran, Cik Nani yang bawak...bila da masuk hightway aku yang bawak....sampai la masuk bandar Kuantan, dan balik.... jap2...nak cerita ni.....keluar dari tol maran, tetiba ada roadblock la....so, ktorang memang kena ke tepi la...pasal, kereta yang ktorang bawak 2, pakai turbo.....DAN...... yang paling gempak...ktorang kena SAMAN kot...tp nasib bek saman bukan sebab salah ktorang...tp, salah teknikal kereta...lampu brek kiri dan kanan xde..yg ada lampu brek ke3 je.... mana la ktorang tau...masa polis 2 cek, baru la ktorang tau....2 pun da puas habis ngayat da abg polis 2...siap Cik Nani bagi no tel kot...haha..memang nak jadi cerita betul la kan...ermm....masa aku bawak kereta 2 ke hulu ke hilir, memang aku nekad je la bawak macam2 mana sekali pun, janji kereta 2 bergerak..nasib bek la semuanya ok dan selamat..Cik Nani la yg banyak tolong beri tunjuk ajar dan sokongan supaya kereta 2 terus bergerak dengan lancar dan cemerlangnya....ceeewaaahhh!!! hahahhaha.... 

bila da sampai Kuantan, kami ke rumah pengantin, x susah nak cari.... sampai lebih kurang kol 1, kami minum je x makan pun... sementara 2, kami tunggu la rombongan pengantin...kol 2, rombongan sampai, kami melihat dari jauh......dan, setelah rombongan masuk umah untuk bersanding, kami terus pergi dari situ....pergi macam 2 je..membawa sekeping hati yang telah banjir di dalam.... untuk aku sendiri, secara personal, hati aku terusik dan air telah membanjiri hati aku...mengenangkan segala kenangan yang lepas.... buat aku rase sesal dan sedih..... tapi, Tuhan telah aturkan cam 2...so, aku terpaksa menerimanya dengan redha....mungkin dia bukan yang terbaik untuk aku.... sebab 2, dia menjadi milik mutlak orang lain.... herrmmmm.... =,(

lepas g kenduri, kami terus ke pantai kat Taman gelora....menenangkan fikiran, berfikir, meluahkan perasaan dan akhir sekali makan....sementara menunggu seorang kawan yang x pernah bertemu sebelum ni... dalam kol 410 ptg, kami telah bertemu dengan Cik Nora...yang selama ni kami hanya kenal di Fb dan Hp....Cik Nora ni smone special kepada salah sorang kawan kami...atau lebih tepat kepada salah sorang kawan bek hencik abg aku... setelah bersembang sekejap, kol 5, kami bergerak pulang... 

sepanjang perjalanan, kami hanya berdiam diri, mungkin sepatah dua je kami bercakap....masing2 melayan perasaan masing2.... Cik Nani melayan perasaannya sendiri...dan aku xtau la kan apa yang ada dalam kepala dia..... dan aku melayan perasaan aku..... mengingati apa yang telah berlaku selama ni... aku x nafikan, sangat susah melupakan seseorang yang pernah ada dalam hati kita..... bila kita pernah letak dia dalam hati kita, kita susah atau x boleh nak remove dia.... macam2 yang aku ingatkan, yang aku kenangkan...tapi semua 2, da berlalu....dan aku x dapat nak patah balik...nak ubah semua 2..... hermmm......

melayan perasaan, x sedar da sampai umah...dalam kol 710 malam..... siap2, kami pun menghantar kereta ke tuannya.... da selesai ngan tuan kereta, kami pun balik rumah.... kat rumah, aku masih lagi rase sesuatu yang aneh.....aku rase hati aku sebu.... rase macam hati aku menyiksa diri aku sendiri...... aku kuatkan hati untuk bertahan...semoga selepas bangun pagi esok, segalanya akan kembali seperti biasa.... dan aku mendoakan semoga dia bahagia selamanya..........

apapun, perjalanan aku dan cik Nani ari ni betul2 dalam sejarah..... dan mungkin nilai sejarah 2, hanya kami yang tau.................

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...