Thursday 10 November 2011

JALAN-JALAN CARI MAKAN 1

hari rabu, 9/11/11, 630 pm, geng2 cikgu bujang perempuan SK Bandar Pusat

kol 6 ptg aku da mula siap2..x sabar2 rasenye nk kuar dengan kawan2... kawan2 yg aku maksudkan ni ialah kawan2 semasa di sekolah SK Bandar Pusat... semuanya masih bujang (kecuali seorang yg baru kawin tp jauh dengan husband)..dan yg penting semuanya perempuan... kami janji nak kuar kol 630 ptg.... siap2 dan tunggu punya tunggu akhirnya da 630 ptg...tp masih lg x nampak lagi kelibat dorang ni...aku tunggu kt umah je..nti ada yg datang ambik.... aku masih lagi sabar menunggu.... sehingga la kol 7 ptg...masih x nmpk lg bayang dorang..akhirnya aku calling2 la dorang...rupa2nya salah sorang dr kami ada masalah "teknikal" ckit... kereta dia bapak dia guna...huhu...kena la tunggu bapak dia balik dulu.... lebih kurang dlm 730 mlm, mereka pun sampai...setelah siap solat semua, dlm 745 mlm, kami pun bergerak ke destinasi kami.... iaitu ke JERANTUT... 2 buah kereta dan 7 orang gadis2 remaja..hihihi....agak jauh perjalanan kami, lebih kurang 45 minit perjalanan... 

830 malam, akhirnya kami pun sampai ke destinasi kami, LI MI TOMYAM DAN IKAN BAKAR RESTAURANT .... betul2 terletak di tengah2 bandar JERANTUT.. kedai ni sangat terkenal di sini kerana masakannya yg sangat sedap..! ^.^ setelah mengambil tempat dan meng'order' makanan, kami pun bersembang2 dan bergambar2.... pelbagai cerita kami sembangkan...dan kami turut mengatur pertemuan @ perjalanan kami untuk next trip...kami semua sangat seronok.... 

setelah order kami sampai, kami pun mulalah acara makan2.... satey ayam, nasi putih, siakap sweet sour, kerabu sotong, kailan ikan masin, telur bungkus, tomyam campur... memang kenyang la... penuh rase perut... soal bayaran??? kami tong tong ckit sorang.... huhu.... yela, mana ada org kaya nk tolong belanja kn....hihi....

da kol 10 lebih, alamak, da lewat...tapi dorang mcm xnak balik lagi... masing2 nk g cari ais krim... ok, jadi, kami pun ke 7E Jerantut.... tong tong ais krim, kami pun bergerak pulang.... masa perjalanan balik ni, aku kena drive..... alamak!!! member aku sorang ni rabun malam dan silau... pertama kali la, aku kena drive Myvi waktu malam dan perjalanan yang jauh...tapi memang bez la drive myvi..huhu...idaman aku bila mula2 posting nanti....rezeki2 dapat drive awal.... ^.^

setelah sampai ke Bandar Jengka, tugas kami pulak menghantar anak2 dara orang pulang ke rumah dengan selamat...sorang2 kami hantar depan rumah...dan akhir sekali adalah aku..... huhuuuuuh..... apa yang aku bernasib baik adalah, mak ayah aku x bising aku balik da tengah malam...mana taknye, sampai umah dan kol 11 malam lebih.... huhu..........nasib baiklah xde suara2 yang boleh buat gegendang telinga aku bergegar...hihihi....

tapi, apa2 pun, malam tadi punya cerita sangat bez dan seronok...kami plan nak kuar lagi lepas ni...tapi mungkin ke destinasi yang lebih jauh.... x sabar untuk next pertemuan..... walalupun, aku da x lagi mengajar di sekolah 2, tapi, dorang masih ingat nak ajak aku hang out sesama.... 

to::: kak aisyah, kak sha, kak nad, kak ida, zahirah dan aqilah, thanks 2 memory..... hope ada rezeki untuk kita repeat lagi sekali akan datang...kak mah, jangan lupa join kami nti k.....

p/s:: gambar belum siap ea..jadi, tunggu next post.... khas utk gambar sahaja.... ^.^


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...