Sunday 2 October 2011

Saat Bertemu Bakal Ibu Mertua Kali Pertama

Saat bertemu bakal ibu mertua pasti mendebarkan setiap orang. aku pun cam 2.. rase gementar, segan, malu, dan mcm2 lagi perasaan negatif.. sebenarnye, saat ni da banyak kali tertangguh...ada je halangannye... tapi ari ni, terlaksana juga hajat bertemu bakal mak mertua..

kisahnye camni... pagi2 lagi dalam kol 1030, kami (aku dan incik abg) keluar "berdating".. semasa keluar, aku rase nk makan rambutan ( memandangkan dia bawak 2 bijik je rambutan masa keluar...kedekut kn!! huhuhu..).. setelah meminta2 dan merenget2, akhirnya dia mintak aku mengambil rambutan sendiri kat umah dia... berfikir dan berfikir, akhirnya kau bersetuju, utk ke rumahnye setelah kami pulang dari berdating.. aku bersetuju bukan hanya kerana rambutan tau, tapi aku turut berfikir, utk berjumpa mak incik abgku ini, memandangkan da berapa kali hasrat utk kami bertemu 2 tertanggguh....

saat perjalanan ke rumahnye, ati aku rase kecut dan berdebar2... tapi, aku sangat bernasib baik dan lega kerana pakaianku keluar dating ni agak sopan (maklumlah x jangka pun nk jumpa bakal mak mertua)...sedang aku berperang dengan perasaan, tibalah aku ke rumahnye.. dengan sopan dan tertibnya (tetiba tercover plak..huhu) aku pun melangkah keluar dr kereta... saat aku masuk ke halaman, mak incik abg aku, menuju ke arah aku dengan tersenyum lebarnye..dan kami bersalaman... saat 2, rase berdebar2 aku semakin berkurangan dan aku sangat senang ati... Alhamdulillah, kedatanagn aku disambut dengan baik dan ramah... =) bakal mak mertua ku, terus membawa aku ke belakang rumah, utk mengait rambutan...di belakang rumah, kelihatan incik abg bersungguh-sungguh mengait rambutan utk aku... dan dalam masa yg sama, terdengar suara2 bakal mak mertua ku mengarah incik abg ku, mengait rambutan yg dikehedaki.. rase terharu plak bila dilayan dengan begitu baik.. rase berdebarku terus hilang..dan aku rase gembira..^.^

setelah asyik mengait rambutan dan cukup utk dibawa balik, kami bersama2 membuang semut yang terdapat pada buah rambuatn 2,dan diletakkan di dalam plastik....setelah siap semua, aku pun, bersalaman dengan bakal mertuaku dan pulang ke rumah.. bagi aku, pertemuan kali pertama sangat bermakna walaupun, sangat singkat dan tidak ada peristiwa2 yang menarik... tapi, di situlah bermulanye penilaian antara kami... aku sangat senang hati dengan layanan dan penerimaan bakal mak mertuaku padaku.. dan aku sangat berharap, penilaian yang baik ini berterusan dan tidak terganggu dengan sesuatu yang tidak elok... dan aku juga berharap, hubungan yang baru terjalin ini dapat berterusan dengan baik...

* utk bakal mak mertuaku, maaflah, klu x bayak cakap td, xtau nak sembang apa...kali pertama bertemu tanpa dijangka...lidah kelu utk berkata-kata..(eceh2)...huhu...Terima kasih makcik, rambutan td...=)

* utk incik abg, sorry la klu x berapa nk sopan atau ada apa2 yg x kena td....huhu....terima kasih, tolong kait rambutan, sampai comot2 baju dia...hehehe




 

SEMOGA BERTEMU LAGI DAN TERIMA KASIH... ^.^

2 comments:

  1. Inilah yang sebetulnya. Baguslah. Coretkanlah coretkanlah cerita indah disini agar ie terus di abadikan selamanya. Selamat berbahagia.

    Cam atau tidak pada tulisan ini? :P

    Blog yang baik. :)

    Doa saya dipercepatkanlah jodoh antara kalian. Selamat!

    ReplyDelete
  2. jujurnye...x bape cam...tp mcm mengesyaki....pape pun, thanks... doa yg terbaik jugak utk awk.. ^.^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...