Saturday 3 December 2011

Setahun Saja Lagi~~

bila melibatkan masa depan, aku sangat pening + agak stress + naik muak + nak termuntah + mabuk2 ayam jadinye bila pk.... dalam keadaan sekarang, da bulan Disember 2011, aku masih samar2 melihat masa depan aku.... xde pekerjaan tetap, xde duit yang banyak, hidup aku x stabil..... sampai bila la aku akan terus camni... sedangkan, masa terus berlalu, menghampiri penghujung 2012..hanya setahun saje lagi.....

aku masih hanya ada masa setahun saje lagi......... SETAHUN SAJE LAGI....!!! OMG !!! aku diberi peluang untuk mengukuhkan hidup aku, mencari duit, me "ready" kan diri aku untuk melangkah ke kehidupan yang seterusnya... apa kehidupan seterusnya???? of coz la kawin kan..... hermmm..... 

mak ayah aku bagi masa sehingga hujung tahun depan je kat aku.... 2 pun lepas da banyak kali tangguh2 dan bincang2.... asalnye Disember ini, ditunda ke tengah tahun depan.... tapi baru ni, bincang semula, sehingga hujung tahun depan lak...itu last limite yang aku dapat.... kalau x, nak xnak aku kena kawin...... sbb pihak belah sana, xde apa2 masalah bila2 pun...yang masalahnye hanya datang dari aku....aku nak mengukuhkan kehidupan aku dulu, baru melangkah ke step seterusnya..... ye....memang, si dia leh menanggung aku sepenuhnya.... tapi, xkan aku belajar tinggi2, last2 mengangkang je kat rumah... bek lepas SPM hari 2 lagi aku kawin...xyah habiskan duit, habis kan masa dan tenaga, belajar tinggi2.... 

target aku, sebelum kawin, aku nak ada kereta sendiri bia pun, aku x dapat kereta idaman pun xpe... pastu aku nak ada rumah / tanah sendiri.... ni aku nak jadikan aset untuk anak2 aku... bukan untuk laki aku ok...!! nak harta cari sendiri... pastu aku nak la ada ckit2 simpanan...x banyak pun xpe..tapi kurang2 ada la ckit.... ha...yang penting... aku nak g melancong ke sabah / sarawak dulu sebelum bertunang... ni da lama plan ni...ngan geng2 aku....masing2 skang ligat kumpul duit.... semangat sangat nak pergi.... hermm....x sabarnye....

tapi, bila memikirkan pasal kawin 2, boleh termenung sekejap rasenye... aku bukan x ready...tp..memikirkan tentang kerja, tentang impian aku 2, aku jadi tersepit.... jadi serba salah...

andai kata, hujung tahun depan, aku masih lagi xle dapat apa yang aku idamkan, aku redha je la...mungkin jodoh aku lebih cepat dari rezeki aku... mungkin ada hikmah di sebalik apa yang berlaku....cuma, aku minta sangat2 kat orang tua aku, kat pihak sebelah sana, agar bersabar la.....jodoh x kemana..... huhuhuhu....

mood::: memikir kembali masa depan, termenung menghadap cermin, sambil makan lolipop n dengar lagu kitaro....hahahahah....!! 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...