Friday 9 December 2011

Sedih + sakit hati

kisahnya bermula bila ada sorang member ni mintak tolong... k la, no hal la pasal mintak tolong 2 ni...aku ok je nak tolong dia...memandangkan dia je la kawan bek aku... tapi.... orang kata, kalau kita da mintak tolong orang, percaya je la kat orang 2 leh tolong kita... and sabar la tunggu sampai orang 2 habis tolong kita... 

citenye camni.... Si A (aku gelarkan dia Si A la ye..) ni ada kerja emergency nak g Kuantan ari sabtu...dia kena sampai kat sana around 9 pg...pas2 aku pun offer la diri aku, nak temankan dia..memandangkan xde sape leh temankan dia... so, aku x kesah la kan..pas2, dia pun mintak la aku tolong dia carikan kereta sewa sekali...so, aku on la.... aku cari-cari kereta, mintak tolong mak aku..... x dapat gak keputusannya sehingga pg tadi... and dia pun da tanya aku...so, dia bg tempoh sampai tengahari hari ni..kalau xde gak, dia akan cari... xpela kan cam 2..aku usaha jugak la sampai dapat.... pagi2 tadi, aku cari punya cari.... dapat la kereta ni..... gen2 auto atau iswara auto.... and tiba2...dia ada cal aku, kata dia da dapat kereta, da comfirm pun..viva MANUAL... harga sama kot dengan iswara auto aku.... aku macam bengang gak la.... ko da suruh aku cari kan...and bila aku cari, ko x percaya kat aku...pas2 bila aku da dapat kereta, ko pun da dapat kereta, ko comfirm kan yang ko.... habis, usaha aku selama ni?? ko campak dalam tong sampah je.... 

bila aku cakap, senang ambik auto, memandangkan perjalanan ktorang 2 jauh, dan akan masuk bandar, jalan sesak + jalan tengah baiki + time orang masuk office.... of coz la kan auto lebih fleksibel.... dia nak gak viva 2..sebab pertama, katanya dia da bayar deposit... nanti burn duit 2.... **ok....kat cni...sape suruh ko g cari kereta jugak, kalau ko da mintak tolong aku....and yang penting, belum lagi tengahari kot... kalau ko rase, ko leh cari kereta sendiri, buat apa ko nak suruh aku cari kan... susah payah kot aku mintak tolong MAK aku, nak cari kereta semata2 nak tolong ko...tapi ko x hargai pun...mcm x percaya kat aku...** sebab kedua, nak save minyak... **ok la memang viva save minyak berbanding iswara.... tapi bape sangat bezanya...berbanding nak kena susah payah nanti..benda mudah da ada depan mata, ko xnak...kalau nak kira duit minyak, aku boleh tong tong la ckit...... daripada nak nyusahkan diri.....** sebab ketiga, ko kata, ko kena jaga hati orang 2 jugak....habis hati aku ko xyah jaga?? ati mak aku ko xyah jaga?? ko lebih pentingkan hati penyewa kereta 2 dr hati kwan ko sendiri?? xpela...cam 2...aku faham la.... kecik hati aku, ko xtau....ko cakap senang je...

ko tau x, yang nak kena drive adalah aku....AKU ok..! so, ko kena la ikut kemampuan aku...kenapa lak nak ikut kepala ko... ko sendiri tau kan, aku ni x cekap manual...dan baru sekali hari 2 aku bawak manual g jalan jauh.... 2 pun berhari2 aku sakit kaki kot.... ko x pk ke aku.... ko nak mintak tolong aku, ko jangan la nk ikut kepala ko je.... ok, memang ko kata,kalau aku xnak ikut, xnak tolong xpe..ko leh g sendiri...wehh...ko sedar x, aku da janji ngan ko...pastu ko ingat senang2 aku nak bia cam 2 je... ko cakap senang la....ko x pk aku langsung.... pas2, ko ingt aku ni jenis xle nk tolong member ke....berganda kot aku terasa kat ko...

aku bukan nak ungkit apa aku tolong ko....sebab aku sendiri yang suka rela tolong ko...tapi, ko jaga la ckit hati member...... xpela weh....ko kan tau apa yang bagus untuk ko....sape sepatutnya yang ko jaga... aku marah pun, kejap je... aku terasa hati pun, xdenye aku x layan ko....xdenye aku nak layan ko buruk2... aku ingt member lagi weh... xpela..... mungkin ko lagi bertuah dari aku, so, ko x kesah sangat apa aku rase..... pape pun, good luck la untuk ko esok....aku ada je temankan ko....walaupun, aku terasa.....

2 comments:

  1. cam kenal je insan tuh .. erkk ..

    ReplyDelete
  2. sapekah?? sara xle bace la fikiran syaz, sape org yg syaz pk 2..tp betul la kot...hihi....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...